Ridicari laterale cu gantere

martie 10, 2014
By

Ca si tricepsul, deltoidul este solicitat de catre majoritatea exercitiilor destinate pieptului si spatelui, de aceea trebuie sa fiti atenti cum va organizati antrenamentul. Nu solicitati intens deltoidul, direct si indirect, in cadrul aceluiasi . Aceasta zona este una dintre cele mai predispuse la accidentari datorate in principal supraincarcarii.

unoszenie-sztangilek-bokiem

Ridicarile laterale chiar daca sunt executate la cabluri, aparate sau cu ganterele, fac parte din categoria exercitiilor ce solicita o singura articulatie (a umarului). Acestexercitiu implica in principala muschiul deltoid lateral, in cazul in care ganterele nu sunt ridicate mai sus de nivelul umerilor. Daca se depaseste acest nivel, muschiul trapez va interveni pentru a prelua miscarea de ridicare a ganterelor. Asadar, pentru a mentine tensiunea asupra muschiului deltoid, nu ridicati ganterele mai sus de nivelul umerilor.

Acest exercitiu se poate executa din sezand sau din picioare. Tine picioarele la nivelul umerilor si bratele pe langa corp, cu cate o gantera in fiecare mana, palmele orientate catre corp. Aceasta va fii pozitia de start. Ridica ganterele pana ce acestea ajung la nivelul umerilor. In timpul miscarii, coatele trebuie sa ramana fixe. Aceasta miscare ar trebui sa fie relativ scurta(aproximativ 1 secunda). Inspira in timpul miscarii de ridicare.

Coborarea ganterele trebuie facuta intr-un ritm lent si controlat (aproximat 2-3 secunde). Nu este trebuie sa lasi ganterele “sa cada” sub actiunea gravitatii. Expira pe masura ce cobori ganterele. Este important ca palmele sa fie orientate in jos in timp ce ridici ganterele, pentru a lucra deltoizii si nu bicepsii. Ridica usor ganterele si nu te legana pentru a te ajuta. Nu te apleca inainte.

Pe tot parcursul exercitiului trebuie sa tii spatele drept si sa nu lasi sa se balanseze prea mult, deoarece s-ar trisa miscarea. Efortul depus de muschiul deltoid lateral pentru ridicarea greutatii este maximizat daca ganterele sunt tinute paralel cu podeaua pe toata durata miscarii. Inclinarea ganterelor spre inainte sau spre inapoi, va atrage dupa sine implicarea muschilor deltoid posterior sau anterior, ceea ce va reduce efortul depus de deltoidul lateral pentru ridicarea greutatii.

Johnny3days3

Fiind un exercitiu de izolare, ar trebui sa te concentrezi pe contractia muschiului, si nu pe folosirea unor greutati prea mari.

Comments

comments

838 vizualizari

Parteneri

Bijuterii unicat

Parteneri


Componente si service laptop

Primul Blog de Service Laptop