Macronutrientii si Micronutrientii

aprilie 11, 2013
By

Importanta carnii in alimentatie
Piloxing, un alt mod de a face fitness

Micronutrientii, precum vitaminele si mineralele, nu pot furniza ei insisi energie. Macronutrientii (, si ) da, dar numai in prezenta unor cantitati suficiente de capabili sa elibereze aceasta energie. Atunci cand e vorba de nutrienti, mai putin inseamna uneori acelasi lucru cu prea mult. Cantitatile de si macronutrienti de care corpul dumneavoastra are nevoie pentru o buna functionare sunt foarte diferite, insa fiecare are importanta sa proprie.

micro_si_macronutrienti

Micronutrientii sunt utilizate in diferite procese chimice in organism. Micronutrientii sunt vitaminele si sarurile minerale care trebuie sa fie prezenti in organism in concentratii optime pentru ca fiecare celula sa fie hranita corespunzator. Fiecare individ are un necesar propriu de micronutrienti in functie de dieta, conditii si stil de viata, factori de risc personal care includ unele afectiuni sau fumatul. Aportul corespunzator de micronutrienti joaca un rol important in mentinerea sanatatii organismului nostru.

Nu toate substantele din alimente sunt cunoscute, nici macar cele aflate in stare bruta in plante. Aceasta observatie explica de ce pentru unele substante exista recomandari clare si bine fundamentate (de exemplu calciu, magneziu, vitamina C etc.), in timp ce alte substante sunt mai putin notorii in prezent si nu beneficiaza de recomandari standardizate pentru consum. Astfel de substante sunt fitosterolii, fitoestrogenii, polifenolii, carotenoizii. Acestea nu sunt nici vitamine nici elemente minerale, dar ar putea fi incluse in categoria micronutrientilor, alaturi de vitamine si elemente minerale.

Rolurile benefice pe care le au in organism le-ar putea conferi atributul de „probiotic”, care defineste un impact pozitiv asupra sanatatii. Unii autori prefera gruparea vitaminelor si a acestor substante cu variate efecte benefice sub termenul de fitomicronutrienţi, marcand in termen provenienta vegetala.

Macronutrientii sunt acele substante care ofera energie organismului uman, fara de care nu am putea indeplini activitatile zilnice. Macronutrientii trebuie sa faca parte din alimentatia noastra dar fara a se face abuz de niciunul dintre ei ci sa ofere meselor zilnice un meniu echilibrat si armonios. Din clasa macronutrientilor fac parte proteinele,carbohidratii si grasimile.

Desi fiecare dintre acesti macronutrienti furnizeaza energia necesara pentru functionarea optima a organismului, aceasta variaza. De exemplu, carbohidratii si proteinele ​​ofera fiecare 17kJ g , in timp ce grasimile ofera 37kJ / g. 1 kilojoule (kJ) = 1000 jouli.

Proteinele pe care le consumam, ca parte din dieta noastra, sunt transformate la nivelul intestinului in aminoacizi. Organismul poate utiliza apoi aceste aminoacizi, in 3 moduri principale: construirea si producerea de noi proteine ​​necesare pentru cresterea si repararea tesuturilor, ca sursa de energie, ca materii prime in productia de alti compusi necesari organismului.

efectul-termic

Desi grasimile au o reputatie proasta in ceea ce priveste bolile de inima si cresterea in greutate, unele grasimi in dieta sunt esentiale pentru sanatate. Se recomanda ca 20-30% din necesarul nostru zilnic de energie sa fie furnizat prin intermediul consumului de grasimi si uleiuri. Pe langa faptul ca furnizeaza energie, grasimile sunt necesare pentru ca: furnizeaza acizi grasi de care organismul are nevoie, dar nu-i poate produce (cum ar fi omega-3 ), favorizeaza absorbtia vitaminelor liposolubile A, D, E, K.

Carbohidratii reprezinta principala sursa de energie a organismului avand un rol important in metabolism. Sunt de 2 feluri complecsi (legume, fulgi de ovaz) si simpli (zahar,ciocolata). Carbohidratii sunt metabolizati in glucoza si furnizeaza energie muschilor si creierului. Alimente bogate in carbohidrati sunt painea, pastele, carofi, orezul.

Ce se cauta:

  • macronutrienti
  • micronutrienti
  • macronutrientii
  • macronutrienti definitie
  • macronutrienti definitit rol surse
  • necesarul de micronutrienti
  • sursa macronutrienti
Importanta carnii in alimentatie
Piloxing, un alt mod de a face fitness

Comments

comments


Tag-uri:
2.210 vizualizari

Parteneri

Primul Blog de Service Laptop

factap

anunturi